ШПАРГАЛКА ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ
Правила роботи з тривожними дітьми

1. Уникайте змагань і будь-яких видів робіт, що враховують швидкість.
2. Не порівнюйте учня з оточуючими.
3. Довіряйте учню, будьте з ним чесними і приймайте його таким, який він є.
4. Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на розслаблення.
5. Способствуйте підвищенню самооцінки учня, частіше хваліть його, але так, щоб він знав, за що.
6. Частіше звертайтеся до учня по імені.
7. Демонструйте зразки впевненої поведінки, будьте у всьому прикладом для учня.
8. Не подавайте до учня завищених вимог. Якщо учневі важко дається якої навчальний предмет, краще зайвий раз допоможіть йому і надайте підтримку, а при досягненні навіть найменших успіхів, не забудьте похвалити.
9. Будьте послідовні у вихованні учня. Не забороняйте без будь-яких причин того, що дозволяли раніше.
10. Намагайтеся робити учня менше зауважень.
11. Використовуйте покарання лише в крайніх випадках. Не принижуйте учня, караючи його.
12. Спілкуючись з дитиною, не підривайте авторитет інших значущих дорослих людей.
13. Запасіться терпінням, так як миттєвих результатів досягти важко.
14. Якщо страхи у учня не проходять і мають нав'язливий характер, вдайтеся до допомоги фахівця.

Правила роботи з дітьми гіперактивними
1. Роботу з гіперактивним дитиною будувати індивідуально, при цьому основну увагу приділяти отвлекаемости і слабкою організації діяльності.
2. По можливості ігнорувати зухвалі вчинки учня з синдромом дефіциту уваги та заохочувати його гарну поведінку.
3. Під час уроків доцільно обмежити до мінімуму відволікаючі фактори. Цьому може сприяти, зокрема, оптимальний вибір місця за партою для гіперактивного учня в центрі класу навпаки дошки.
4. Давати учня можливість швидкого звернення за допомогою до вчителя у випадках труднощі.
5. Навчальні заняття будувати за чітко розпланованого, стереотипному розпорядку.
6. Навчити гіперактивного учня користуватися щоденником або календарем.
7. Завдання, пропоновані на уроці, писати на дошці.
8. На певний відрізок часу дається тільки одне завдання.
9. Дозувати учневі виконання великого завдання, пропонувати його у вигляді послідовних частин і періодично контролювати хід роботи над кожної з частин, вносячи необхідні корективи.
10. Під час навчального дня передбачати можливості для рухової «розрядки»: заняття фізичною працею, спортивні вправи.

Правила роботи з агресивними дітьми
1. Пред'являючи учня свої вимоги, враховуйте не свої бажання, а його можливості.
2. Гасіть конфлікт ще в зародку, направляючи інтерес учня в інше русло.
3. Вчіть дитину правильному спілкування з однолітками та дорослими.
4. Розширюйте кругозір учня.
5. Вмикайте учня у спільну діяльність, підкреслюючи його значимість у виконуваному.
6. Ігноруйте легкі прояви агресивності учня, не фіксуйте на неї уваги оточуючих.
7. Встановіть сувора заборона на агресивні дії учня. Намагайтеся зрозуміти причини протесту і опору учня і уникайте їх.
8. Увімкніть агресивні дії в контекст гри та надайте їм новий соціально-прийнятний і емоційно-наповнений сенс.

Правила роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та дітьми, які перебувають на індивідуальному навчанні.

Психолого-педагогічна підтримка є важливим видом допомоги дітям з особливими освітніми потребами та тих, які перебувають на індівідуальному навчанні, а саме це підтримка батьків та інших родичів дитини;психологічна підтримка самих дітей.
• зменшення у дітей емоційного дискомфорту у зв'язку із захворюванням дитини;
• підтримка впевненості батьків у можливостях їхньої дитини;
• формування в них адекватного ставлення до проблем дитини;
• підтримка адекватних батьківсько-дитячих стосунків та стилів сімейного виховання.
• залучення дітей до позакласної роботи класу та школи.

Правила роботи з дітьми вимушених преселенців

1.Важливо включати в роботу з дітьми батьків тому, що їх оцінка поведінки своєї дитини є головним джерелом інформації про її реакції на психотравмуючий фактор.
2.Необхідно організувати навчальну роботу і навчання батьків спілкуванню таким чином, щоб вони придбали соціальні та комунікативні навички, необхідні для поліпшення якості відносин зі своїми дітьми і розпізнавання типів поведінки і реакцій у дітей, які потребують професійної психолого-педагогічної допомоги. залучення дітей до позакласної роботи класу та школи.
3.Залучення дітей до позакласних заходів класу, школи, зайнятість у гуртках.

Кiлькiсть переглядiв: 68

Коментарi